donderdag 6 februari 2014

De Weegschaal

De weegschaal is een gehaat object in menig huishouden.
Voor mij maakt het niet uit, de weegschaal verteld mij
elke dag van het jaar hetzelfde gewicht.
Ik eet niet en toch val ik niet af ;).
 
C vindt het ook heel leuk om er op te staan, hij weegt niet zoveel.
Zijn mamma maakte zich weleens zorgen of hij niet te licht werd.
Meestal als C in de lengte groeit, dan valt hij weer ff af.
Maar hij heeft al 6 jaar gezond gewicht, dus niets aan de hand.
C eet lekker naar behoefte. De ene dag veel en dan weer dagen wat minder.
Gewoon net genoeg, zoals het hoort.
 
Voor zijn mamma is de weegschaal een gehaat ding.
Tijdens het afvallen is het een geliefd ding, maar tijdens de te snelle
schildklier was het zelfs angstig.
De schildklier gaat nu af en toe te langzaam, maar er zijn meerdere
oorzaken aan haar gewichtstoename.
Gelukkig eet ze minder, dan vroeger en zal ze nooit meer haar max. gewicht
behalen.... gelukkig maar.
Vandaag ging de weegschaal de magische grens over,
die ze nooit meer over wilde gaan.
 
Ik ga haar helpen het onder controle te houden.
Ik zal sowieso op elke werkdag tegen haar roepen, dat ze met haar handen
van de gevulde koeken op haar werk moet afblijven.
Want elke dag één gevulde koek niet meer nemen,
dat zal vast een kilo of 5 kunnen schelen ;)

1 opmerking:

  1. Oeps, gevulde koeken zijn zoooooo slecht. Daar doe je goed aan Bär in gaar er vanaf te houden.

    BeantwoordenVerwijderen